تلفن

اشتراک گذاشته شده با :

تعرفه تلفن ثابت

جزئیات شیوه ی جدید محاسبه کارکرد مشترکان تلفن ثابت
جزئیات شیوه ی جدید محاسبه کارکرد مشترکان تلفن ثابت
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه ی شماره ی ۲۳۷ خود با توجه به درخواست شرکت مخابرات ایران برای اصلاح تعرفه ی تلفن ثابت و به منظور توسعه و به روز رسانی خدمات این بخش، تعرفه‌ های تلفن ثابت بررسی و تعرفه های جدید را تصویب کرده است. بر اساس تصمیم گرفته شده، نرخ مکالمات تلفن ثابت از این پس برای داخل استان برحسب دقیقه و خارج استان برحسب ثانیه محاسبه می‌ شود. در مصوبه ی جدید سقف هزینه ی اتصال یک خط تلفن ثابت آبونمانی مبلغ دویست هزار تومان تعیین شده که صد هزار تومان آن در زمان ثبت‌ نام و مابقی طی ۳۶ ماه از زمان راه‌ اندازی خط، از مشترک اخذ می‌ شود. لازم به ذکر است مبلغ پیشنهادی مخابرات برای برقراری این اتصال ۲۵۰ هزار تومان بود که با ۵۰ هزار تومان کاهش به مقدار فعلی تعدیل شد. سقف تعرفه ی هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت به ثابت داخل استانی نیز مبلغ ۴۵ ریال تعیین شده است. همان گونه که اشاره شد مبنای محاسبه ی کارکرد مشترکان برای تمامی مکالمات تلفن ثابت داخل استانی بر اساس دقیقه انجام می شود و برای کسری از دقیقه به بالا گرد و معادل یک دقیقه محسوب خواهد شد. کارکرد مشترکان برای مکالمات تلفن ثابت به ثابت بین استانی و ثابت به تلفن همراه نیز بر اساس ثانیه انجام می شود، اما برای کارکرد های زیر ۳۰ ثانیه به بالا و به نیم دقیقه گرد و محاسبه خواهد شد. حداقل کارکرد ماهانه ی هر خط تلفن ثابت برای مشترکان روستا ها به میزان ۲۰۰ دقیقه مکالمه ی درون استانی و برای سایر مشترکان به میزان ۳۳۰ دقیقه مکالمه ی درون استانی تعیین و محاسبه می‌ شود. گفتنی است مصوبه ی مذکور از اول مرداد ماه برای کلیه ی ارائه کنندگان خدمات تلفن ثابت لازم‌الاجراست.

جزئیات تازه ای از افزایش تعرفه تلفن ثابت؛ اضافه شد
جزئیات تازه ای از افزایش تعرفه تلفن ثابت؛ اضافه شد
ماجرای کاهش تعرفه ی اینترنت که هنوز معلوم نیست دقیقاً چگونه بر مشتری نهایی اثر می گذارد، و افزایش تعرفه ی تلفن ثابت که ظرف یک چشم به هم زدن از همین ماه اجرایی می شود، شباهت عجیبی هم به مصرع شناخته شده ای از «نظامی گنجوی» پیدا کرده است که می گوید: «هر دم از این باغ بری می رسد»، به نحوی که هر از گاهی جزئیات تازه ای از آن در اختیار رسانه ها قرار می گیرد. همانگونه که در جریان هستید، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوبات تازه ای درباره ی تغییر تعرفه ی اینترنت و تلفن ثابت داشته که جزئیات کامل آن هنوز چندان برای افکار عمومی روشن نیست. تا اینجا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش ۵۰ درصدی تعرفه ی هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت خبر داده و گفته است این افزایش قیمت از ماه پیش رو اجرایی می شود. به این ترتیب تعرفه ی هر دقیقه مکالمه ی داخل شهری از ۳۰ ریال به ۴۵ ریال افزایش می یابد. این در حالی است که پیش از این عنوان شده بود برای افزایش تعرفه ی تلفن ثابت، به تأیید دولت نیاز است. البته ظاهراً مصوبه ی کمیسیون درباره ی تلفن ثابت به همینجا ختم نمی شود و بندهای دیگری نیز دارد. شنیده ها حاکی از آن هستند که در یکی از بند های این مصوبه، حداقل کارکردی برای هر خط در دو بخش شهری و روستایی تعیین شده است، به این معنا که چه از تلفن ثابت خود استفاده کنید و چه نکنید، باید هزینه ی مشخصی تحت عنوان «حداقل کارکرد خط» بپردازید که ظاهراً میزان آن برای مشترکان شهری ۳۳۰ و برای مشترکان روستایی ۲۰۰ دقیقه در هر دوره است؛ یعنی به ترتیب ۱۴۸۵ و ۹۰۰ تومان. اگر بیش از این حداقل کارکرد مصرف داشته باشید نیز متناسب با استفاده، مبلغ بیشتری از شما دریافت خواهد شد. مصوبه ی یادشده احتمالاً جزئیات بیشتری نیز دارد که به محض انتشار به اطلاع شما خواهیم رساند.
اجرایی شدن افزایش تعرفه تلفن ثابت از ابتدای ماه آی
اجرایی شدن افزایش تعرفه تلفن ثابت از ابتدای ماه آی
بر اساس گفته های وزیر ارتباطات، گران شدن تعرفه ی مکالمه با تلفن ثابت از دقیقه ای ۳۰ ریال به ۴۵ ریال، از اول ماه آینده اجرایی می شود. محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان پس از نشست برررسی وضعیت بخش خصوصی در حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات اظهار کرده است: «در زمان هم کدسازی تلفن ثابت این تصور وجود داشت که با توجه به تعرفه ی ۳۰ ریالی تلفن ثابت، مشترکان، این تلفن را به تلفن همراه که تعرفه ای ۱۸ برابری دارد، ترجیح می دهند. متأسفانه مردم به تلفن ثابت روی نیاوردند و عملاً تلفن ثابت با ضرر و زیان روبرو شد و ما با افزایش تعرفه تلاش کردیم بخشی از این زیان را جبران کنیم». واعظی در ادامه ی توضیحات خود افزوده است: «در شرایط کنونی نیز یک دقیقه مکالمه با تلفن همراه حدود ۱۴ برابر یک دقیقه مکالمه با تلفن ثابت است، بر این اساس افزایش در نظر گرفته شده برای تلفن ثابت چندان زیاد نیست و امیدواریم شرکت مخابرات با این افزایش تعرفه در بحث سرمایه‌ گذاری فعال عمل کند». واعظی در ادامه ی صحبت های خود، درباره ی جلسه ی خود با فعالان بخش خصوصی در حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز افزوده است: «بخش دولتی در حوزه ی ارتباطات باید کوچک شود و ما تلاشمان باید در جهت حمایت و بسترسازی برای توسعه ی بخش خصوصی باشد. اکنون افزایش فعالیت بخش خصوصی در توسعه ی خدمت رسانی به مردم و اشتغال زایی مؤثر بوده است». وزیر ارتباطات با اشاره به کاهش هزینه ی پهنای باند داخل افزوده است: «تلاش داریم با کاهش قیمت پهنای باند و ایجاد تفکیک در پهنای باند داخلی و بین المللی، زمینه‌ ای را فراهم آوریم تا قیمت استفاده برای مردم به خصوص در بخش پهنای باند داخلی کاهش یابد».
جزئیات شیوه ی جدید محاسبه کارکرد مشترکان تلفن ثابت
جزئیات شیوه ی جدید محاسبه کارکرد مشترکان تلفن ثابت
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه ی شماره ی ۲۳۷ خود با توجه به درخواست شرکت مخابرات ایران برای اصلاح تعرفه ی تلفن ثابت و به منظور توسعه و به روز رسانی خدمات این بخش، تعرفه‌ های تلفن ثابت بررسی و تعرفه های جدید را تصویب کرده است. بر اساس تصمیم گرفته شده، نرخ مکالمات تلفن ثابت از این پس برای داخل استان برحسب دقیقه و خارج استان برحسب ثانیه محاسبه می‌ شود. در مصوبه ی جدید سقف هزینه ی اتصال یک خط تلفن ثابت آبونمانی مبلغ دویست هزار تومان تعیین شده که صد هزار تومان آن در زمان ثبت‌ نام و مابقی طی ۳۶ ماه از زمان راه‌ اندازی خط، از مشترک اخذ می‌ شود. لازم به ذکر است مبلغ پیشنهادی مخابرات برای برقراری این اتصال ۲۵۰ هزار تومان بود که با ۵۰ هزار تومان کاهش به مقدار فعلی تعدیل شد. سقف تعرفه ی هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت به ثابت داخل استانی نیز مبلغ ۴۵ ریال تعیین شده است. همان گونه که اشاره شد مبنای محاسبه ی کارکرد مشترکان برای تمامی مکالمات تلفن ثابت داخل استانی بر اساس دقیقه انجام می شود و برای کسری از دقیقه به بالا گرد و معادل یک دقیقه محسوب خواهد شد. کارکرد مشترکان برای مکالمات تلفن ثابت به ثابت بین استانی و ثابت به تلفن همراه نیز بر اساس ثانیه انجام می شود، اما برای کارکرد های زیر ۳۰ ثانیه به بالا و به نیم دقیقه گرد و محاسبه خواهد شد. حداقل کارکرد ماهانه ی هر خط تلفن ثابت برای مشترکان روستا ها به میزان ۲۰۰ دقیقه مکالمه ی درون استانی و برای سایر مشترکان به میزان ۳۳۰ دقیقه مکالمه ی درون استانی تعیین و محاسبه می‌ شود. گفتنی است مصوبه ی مذکور از اول مرداد ماه برای کلیه ی ارائه کنندگان خدمات تلفن ثابت لازم‌الاجراست.
شنیده هایی که جامه واقعیت به تن کرد؛ خط تلفن ثابت
شنیده هایی که جامه واقعیت به تن کرد؛ خط تلفن ثابت
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، پس از سال ها رایزنی با شرکت مخابرات چندی پیش طی جلسه ای، در مورد تغییر تعرفه های تلفن ثابت تصمیم گیری کرد. خبرهایی که در عین عدم شفافیت رسانه ای از این جلسه ی کمیسیون به بیرون راه یافت حاکی از افزایش قیمت چند برابری خط تلفن ثابت بود. در همین راستا، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شب گذشته در دیدار با برخی رسانه ها در مورد تغییر تعرفه های تلفن ثابت به صراحت اعلام کرده است: «کمیسیون تنظیم مقررات با افزایش قیمت هر خط از ۵۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان موافقت کرد؛ به این شکل که مشترک ۱۰۰ هزار تومان از آن را در زمان ثبت‌ نام و دریافت خط، و بقیه را ظرف ۳۶ ماه و به صورت اقساط پرداخت کند». از جمله خبر های دیگری که در این رابطه منتشر شد نیز خبر تعیین هزینه ی تازه ای روی قبوض تلفن ثابت تحت عنوان «حداقل مکالمه» بود که به نوعی تضمین کننده ی سود شرکت مخابرات از محل خطوط بلا استفاده است. وزیر ارتباطات در رابطه با خبر تعیین «حداقل مکالمه» نیز اظهار داشته است: «تصمیم گرفتیم برای روستا ها حداقل کارکرد ۲۰۰ دقیقه مکالمه و برای شهرها حداقل کارکرد ۳۳۰ دقیقه مکالمه را در نظر بگیریم، به این معنی که حتی اگر کمتر از این میزان از خطوط استفاده کنند، ملزم به پرداخت هزینه به ازای این دقایق هستند». به گفته ی وزیر ارتباطات، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در تغییر های اعمال شده، به سراغ تعرفه‌ های بین استانی و آبونمان نرفته است. با این حساب نرخ آبونمان تلفن ثابت و مکالمات بین استانی همان نرخ‌ هایی است که در زمان اجرای هم‌کدسازی به شرکت مخابرات ایران ابلاغ شد. محمود واعظی شب گذشته در این باره گفته است: «تغییر در آبونمان فعلی تلفن ثابت ایجاد نشده است».
توسعه تلفن ثابت متوقف شد
توسعه تلفن ثابت متوقف شد
مخابرات ایران که از سال قبل زمزمه های کاهش درآمد و سود خود (به خاطر سرمایه گذاری های کلان و عدم بازگشت هزینه از سوی کاربران) را سر داده، این روزها از مشکلات جدیدتری به خاطر این کاهش درآمد خبر می دهد. مدیران این شرکت ادعا دارند به خاطر سرمایه گذاری هایی که در بخش طرح همکدی شهرهای یک استان داشته اند، درآمدشان کاهش یافته و نیاز به افزایش تعرفه دارند. در همین راستا، مخابراتی ها به منظور فشار آوردن بر وزارت ارتباطات و هیات دولت، برای تصویب افزایش تعرفه به بیش از 15 درصد، خبر توقف توسعه تلفن ثابت در کشور را مطرح کرده اند که در نوع خود جالب بوده و خلاف تعهدات و پروانه فعالیت این شرکت است. در ادامه همراه دیجیاتو بمانید. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: عمده مشکل مخابرات ایران در بخش ارتباطات ثابت، پایین بودن درآمد است که در حال حاضر به همین دلیل، توسعه تلفن ثابت تقریبا متوقف شده و از این بابت از مردم و متقاضیان عذرخواهی می نماییم که در برخی مناطق قادر به ارائه این سرویس نیستیم. کاظم ابراهیمی اضافه کرد: مخابرات به اجبار باید برنامه‌ هایی را برای توسعه‌ خدمات خود دنبال نماید که این کار باید از محل درآمدهایش صورت پذیرد. بنابراین در حالی که از نظر پروانه‌ ای مکلف به توسعه هستیم اما مشکل اصلی، تامین نقدینگی است. وی با اشاره به اینکه درآمدهای این شرکت با افزایش هزینه‌ ها هم‌خوانی ندارد، توضیح داد: اگر هزینه‌ ها کاهش یابند تعرفه موجود خوب است، اما شاهد افزایش شدید هزینه‌ ها در بخش‌ های آب، برق، گاز، مالیات، حفاری و دیگر حوزه های مرتبط هستیم. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: برای تامین نقدینگی مسیرهای مختلفی وجود دارد که یکی از راه ها تغییر تعرفه است. ابراهیمی بیان کرد: امیدواریم با تصویب تعرفه‌ های جدید تلفن ثابت، بتوانیم درآمد بهتری کسب کنیم و آن را در توسعه شبکه کابل، سیستم انتقال و تجهیزات سوئیچ صرف نماییم تا در هیچ نقطه ای از کشور متقاضیان را در صف انتظار دریافت تلفن ثابت نبینیم. می توان این سخنان مدیرعامل مخابرات ایران را راه جدیدی برای دریافت درآمد و سود بیشتر از کاربران تلفن ثابت دانست. البته به اعتقاد عده ای از کارشناسان در صورت افزایش نرخ تعرفه تماس با تلفن ثابت، میزان استفاده کاربران از این مسیر ارتباطی کم شده و کاربران بیشتر از تلفن همراه و اپلیکیشن های پیام رسان استفاده خواهند کرد که در نهایت به کاهش بیشتر در آمدهای مخابرات می انجامد.
تعرفه تلفن ثابت افزایش می یابد
تعرفه تلفن ثابت افزایش می یابد
در فروردین ماه هر سال، بحث تغییر تعرفه خدمات و امکانات در بخش های مختلف بر سر زبان ها می افتد و پس از اعلام برخی از اخبار و شایعات، بعضی از آنها محقق شده و افزایش نرخ صورت می پذیرد. سال گذشته پس از به ثمر رسیدن طرح «هم کد»که در آن کدهای شهرهای هر استان یکسان شد، زمزمه تغییر تعرفه های تلفن ثابت توسط مدیران مخابرات و وزیر ارتباطات بیان گردید. به نظر می رسد این تغییر تعرفه ها عاقبت امسال صوررت پذیرد. معاون بررسی های فنی و صدور پروانه رگولاتوری، درباره تغییرات احتمالی نرخ های مخابراتی در سال 94 اظهار کرد: تعرفه تلفن همراه اصلا کشش تغییر ندارد و فقط تغییر نرخ تلفن ثابت مطرح است. در ادامه همراه دیجیاتو بمانید. صادق عباسی شاهکوه اعلام کرد:‌ تغییر تعرفه‌ های تلفن ثابت نیز به صورت یکنواخت نخواهد بود و نرخ در تمام بخش‌ ها افزایش نمی یابد، بلکه نقاط ضعفی در تعرفه فعلی طرح هم‌ کد وجود دارد که باید آنها را اصلاح نمود. وی توضیح داد: هم‌ اکنون تعرفه تماس های تلفن ثابت داخل استانی (دقیقه ای 30 ریال) ارزان است و احتمال تغییر در این نرخ به همراه آبونمان وجود دارد، اما بعید می دانم تغییری در تعرفه مکالمه تلفن ثابت با موبایل و همچنین تماس بین استانی رخ دهد. معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوی اظهار داشت: مخابرات عنوان می کند که با اجرای طرح هم‌ کد سازی استانی، تلفن ثابت به میزان 10 درصد کاهش درآمد داشته است. گفتنی است، هفته پیش نیز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنفرانس خبری نوروزی خود، از ارائه گزارش اسفندماه، کمیته بررسی تعرفه های مخابرات خبر داد و گفت: این کمیته، فروردین‌ ماه نیز گزارش نهایی خود را ارائه خواهد کرد که براساس آن تعرفه‌ های تلفن ثابت برای سال ۹۴ تصویب خواهد شد.